Eurowoman editorial June 2017: Here comes the sun

‘Alt eller intet’

009_4

For et stykke tid siden åbnede jeg min mail, hvor der dukkede (til stor fornøjelse) en invitation til forpremieren på den omtalte ‘Alt eller intet’ (everything everything) op blandt beskederne. Fine billeder har længe floreret de sociale medier, hvor skuespillerinden Amandla Stenberg, også kendt som Rue fra ‘The Hunger Games’, særligt skinner igennem i pastelfarvede outfits. Efter jeg havde set filmen havde jeg dog også en intenst lyst til at klikke Asos tyndt for gule badedragte og pastelblå sweatre.

008_7 001_6 006_4Min veninde og jeg forlod biografen med en smule røde øjne, efter et 126 minutters langt teenage-kæreste-sygdoms-drama havde udspillet sig foran os. Det var til trods for, at “Alt eller intet” ikke altid formåede at nå de standarder, som filmen havde sat, med de emner den behandlede. Særligt hovedpersonens sygdomsforløb blev flere gange vist på en måde, hvor en anden fremstilling kunne overvejes. Og i tråd med dette portræt af sygdommen, er det svært at få ‘Alt eller intet’, som det seneste skud på ‘Sick flick’-stammen, til at leve op til film i samme dur. Dog formår Stenberg at løfte plottet med sit fine skuespil, og selve tankegangen med et cyperspace forhold udspiller sig kreativt på skærmen, hvilket er værd at lægge mærke til.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Eurowoman editorial June 2017: Here comes the sun